Sprzedaj stronę internetową

Jeżeli jesteś właścicielem strony internetowej to z pewnością nie jeden raz czytałeś z zainteresowaniem artykuły o tym, że ze sprzedaży atrakcyjnych witryn ich właściciele uzyskują duże sumy pieniędzy. Przez chwilę pomyślałeś o sobie, dlaczego masz nie sprzedać strony internetowej w momencie gdy nie masz ochoty się nim już zajmować lub jest na tyle wartościowa aby pomyśleć o jej spieniężeniu i realizacji swoich marzeń? Jest wiele powodów dla których twoja strona www może zainteresować kogoś innego. Kogoś kto chętnie zapłaci ci za jej nazwę, użytkowników lub treści jakie tam umieściłeś. 

Sprzedaż strony www czy też sklepu internetowego to codzienność i naprawdę może być dla ciebie bardzo opłacalna. Potencjalni kupcy szukają różnych adresów lub tematyki. To co dla ciebie przestało być atrakcyjne dla kogoś może stanowić doskonały pomysł za który chętnie zapłaci. Obie strony będą zadowolone. 

My zadbamy o to aby Twoja oferta trafiła do odpowiedniej grupy zainteresowanych. Mamy w tym wieloletnie doświadczenie i szeroką gamę partnerów oraz firm współpracujących. Nasz serwis nie pobiera prowizji od transakcji co dla ciebie oznacza, że kwota za jaką sprzedasz swoją stronę w całości trafi na twoje konto 

Stawiamy na wiarygodnych klientów, zainteresowanych Twoją stroną. Zapoznaj się poniżej z procedurami sprzedaży w naszej giełdzie.


1.  Wystawianie strony na aukcji

a.  Zaloguj się na konto użytkownika. Jeśli nie masz - załóż darmowe. Następnie uzupełnij i potwierdź swoje dane personalne.

b.  Przejdź do zakładki [SPRZEDAŻ] a następnie kliknij przycisk [Dodaj nową ofertę sprzedaży]

c.  Uzupełnij wymagane dane aukcji w 6 tematycznych krokach, w których należy podać: adres URL, nazwa strony, czas powstania (miesiąc i rok), kategoria tematyczna, typ strony, skrócony i pełny opis strony, cena startowa aukcji, cena minimalna w licytacji oraz czas trwania aukcji.

d.  Zalecamy również podać następujące nieobowiązkowe dane o stronie: liczba unikalnych sesji w skali miesiąca, liczba odwiedzin w skali miesiąca, potwierdzający wydruk statystyk z Google Analytics w celu potwierdzenia, źródło przychodu, przychód netto w skali miesiąca oraz koszty netto w skali miesiąca.

e.  Możesz skierować aukcję tylko do użytkowników typu PREMIUM. W tym wypadku cena startowa aukcji musi być równa cenie minimalnej w licytacji i nie może być mniejsza niż 2000 PLN.

f.  Możesz określić kwotę, za którą natychmiast można kupić daną stronę (tzw. KUP BEZ AUKCJI)

g.  Możesz ukryć URL/domenę w swojej aukcji. Będą one niewidoczne dla użytkowników niezalogowanych oraz bez statusu PREMIUM

h. Następnie zostaniesz poproszony o potwierdzenie własności strony poprzez umieszczenie pod jej adresem pliku tekstowego ze specjalnie wygenerowaną 


2.  Modyfikacja treści aukcji

a.  Dopóki nie ma ofert kupna możesz dowolnie modyfikować wszystkie parametry aukcji. Możesz też usunąć aukcję

b.  W przypadku złożonych ofert kupna możesz modyfikować tylko skrócony i pełny opis strony. Nie możesz usunąć aukcji.


3.  Promocja aukcji

Możesz promować swoją aukcję na stronie głównej giełdy za pomocą następujących promocji:

a.  Promocja STANDARD - aukcja wyświetlana jest na liście na stronie głównej w losowym miejscu na jednej z 8 pozycji. Limit promowanych w ten sposób aukcji to 16 dla całej giełdy w danym czasie. Tak zwany współczynnik wypełnienia promocji wynosi 50%.

b.  Promocja SUPER - aukcja wyświetlana jest  w blokach na stronie głównej oraz wszystkich podstronach. W przypadku strony głównej aukcja wyświetlana jest w losowym miejscu na jednej z 8 pozycji natomiast w przypadku podstron w losowym miejscu na jednej z 4 pozycji. Limit promowanych w ten sposób aukcji to 16 dla całej giełdy w danym czasie. Tak zwany współczynnik wypełnienia promocji wynosi 50% dla strony głównej i 25% dla podstron.

Sprawdź cennik promocji.


4.  Zarządzanie licytacją

a.  Zainteresowani kupnem licytują począwszy od ceny startowej aukcji lub składają ofertę KUP BEZ AUKCJI

b.  Możesz w dowolnym momencie trwania aukcji zakończyć ją wybierając aktualnie najwyższą ofertę. W tym celu przejdź do zakładki [SPRZEDAŻ], znajdź odpowiednią aukcję oraz wciśnij przycisk [OFERTY KUPNA] a następnie wciśnij przycisk [Akceptuj ofertę i zakończ tę aukcję].

c.  Możesz w dowolnym momencie trwania aukcji odrzucić najwyższą ofertę w licytacji. W tym celu przejdź do zakładki [SPRZEDAŻ], znajdź odpowiednią aukcję oraz wciśnij przycisk [OFERTY KUPNA] a następnie wciśnij przycisk [Odrzuć tę ofertę].

d.  Możesz w dowolnym momencie trwania aukcji odrzucić najwyższą ofertę w licytacji oraz zablokować użytkownika, który ją złożył. Nie będzie on mógł bezpowrotnie licytować w tej aukcji. W tym celu przejdź do zakładki [SPRZEDAŻ], znajdź odpowiednią aukcję oraz wciśnij przycisk [OFERTY KUPNA] a następnie wciśnij przycisk [Odrzuć tę ofertę i zablokuj użytkownika].

e.  Po złożeniu każdej nowej oferty, Ty i wszyscy licytujący otrzymacie stosowną informację na podany podczas rejestracji adres e-mail.

f.  Zainteresowani użytkownicy mogą dodawać komentarze do aukcji w przypadku dodatkowych pytań, na które odpowiedzi nie zawarto w opisie aukcji. Możesz odpowiadać na komentarze użytkowników. Po dodaniu każdego komentarza Ty oraz wszyscy uczestnicy dyskusji otrzymacie stosowną informację na podany podczas rejestracji adres e-mail.


5.  Zakończenie aukcji

a.  Przed czasem - jest możliwe w dowolnym momencie. Zostało to opisane w pkt. 4 b, c oraz d.

b.  Jeśli po upłynięciu czasu aukcji nie będzie żadnych ofert kupna, aukcja zostanie przełączona w tryb oczekiwania na Twoją reakcję. Możesz wtedy wystawić ją ponownie.

c.  Jeśli po upłynięciu czasu aukcji nie będzie ofert kupna powyżej ceny minimalnej dla licytacji, aukcja również zostanie przełączona w tryb oczekiwania na Twoją reakcję. Możesz wtedy wystawić ją ponownie lub zaakceptować najwyższą złożoną ofertę powyżej ceny startowej dla aukcji.

d.  Jeśli po upłynięciu czasu aukcji będą oferty powyżej ceny minimalnej dla licytacji, aukcja zostaje automatycznie zakończona i wygrywa najwyższa oferta.

e.  Kupujący otrzyma Twoje dane a Ty  dane kupującego po zakończeniu aukcji (zarówno przed czasem jak i w pozostałych przypadkach).


6.  Po zakończeniu aukcji

a.  Należy skontaktować się z kupującym w celu finalizacji transakcji

b.  Należy podpisać umowę kupna-sprzedaży strony internetowej. Otrzymasz przykładową umowę po zakończeniu aukcji.

c.  Należy podpisać umowę cesji własności domeny jeśli przedmiotem aukcji jest również domena

d.  Należy rozliczyć się z kupującym.